Witaj na stronie GOK Końskowola   Click to listen highlighted text! Witaj na stronie GOK Końskowola

Gminna Biblioteka Publiczna w Końskowoli weźmie udział w ogólnopolskim projekcie „Kodowanie w bibliotece”!

Do 113 bibliotek w całej Polsce trafią tablety, gry edukacyjne oraz roboty Photon wraz z akcesoriami.

Celem projektu „Kodowanie w bibliotece” jest:
• dostarczenie bibliotekom publicznym sprzętu służącego do nauki kodowania oraz wiedzy na temat podstaw kodowania w celu organizacji zajęć z programowania,
• promowanie wizerunku bibliotek publicznych jako instytucji zapewniających dostęp do twórczo realizowanej edukacji pozaformalnej uzupełniającej kompetencje zdobywane przez dzieci i młodzież w szkołach.
Biblioteki uczestniczące w projekcie otrzymają sprzęt do nauki podstaw programowania oraz wiedzę na temat organizacji i prowadzenia tego typu zajęć w bibliotece. Naukę podstaw programowania uatrakcyjniają nowoczesne pomoce edukacyjne, takie jak roboty czy gry planszowe. Gra „Scottie Go!” umożliwia uczestnictwo w ciekawych zajęciach bez komputera, za to z tabletami, w formie zabawy i z elementami rywalizacji. Z kolei robot Photon to nowoczesna innowacyjna zabawka edukacyjna, produkowana przez polską firmę Photon Entertainment. W zajęciach z Photonem mogą uczestniczyć dzieci już od 5 roku życia. Poziom zaawansowania i trudności zajęć będzie wzrastał wraz z wiekiem i umiejętnościami uczestników. Zajęcia z elementami zabaw ruchowych prowadzone będą z wykorzystaniem maty edukacyjnej i specjalnych fiszek.

Szczegółowe informacje już wkrótce.

Bożena Rybaniec

Click to listen highlighted text!